Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím

Chybně označené masné výrobky obchodní řetězec Ahold stáhl z trhu

14. 03 2012 | Obchodní řetězec Ahold, kterému patří obchody Albert, stáhl z trhu chybně označené masné výrobky, na které narazili v těchto dnech pracovníci Státní veterinární správy v olomouckém distribučním centru potravin. Podle Aholdu jde o chybu dodavatelů, s jedním z nich již řetězec ukončil spolupráci. ČTK to řekla ředitelka PR a komunikace Judita Urbánková.

Veterináři zakázali řetězci prodej celkem 364 kilogramů rakouské Berger tradiční šunky nejvyšší jakosti, 140 dvěstěgramových salámů Czabai z Maďarska a 3146 kilogramů Mecom Uherské klobásy ze Slovenska.

"Berger tradiční šunka z Rakouska neodpovídala zařazením, nešlo o nejvyšší jakost, ale o výběrovou šunku. U maďarského salámu Czabai bylo místo deklarovaných maximálně 48 procent tuku prokázáno tuku 56,6 procenta. A u této maďarské čabajky i slovenské uherské klobásy byla laboratorním vyšetřením ve Státním veterinárním ústavu Olomouc prokázána přítomnost nedeklarovaného strojně odděleného masa," uvedl v pondělí mluvčí Státní veterinární správy Josef Duben.

Podle Urbánkové veterináři informovali společnost o šetření včera odpoledne. "Zboží jsme ale začali stahovat z trhu již v pondělí, kdy se zpráva o chybném značení objevila v médiích. V současné době by již zmíněné výrobky neměly být v obchodech. Pro jistotu jsme ale ještě nechali zablokovat náš pokladní systém tak, aby si zákazník dané zboží, které omylem někde mohlo zbýt, nemohl koupit," řekla Urbánková.

Podotkla, že chyba však není na straně společnosti Ahold. "Jedná se o nedodržení obchodních podmínek ze strany dodavatelů. Zboží jsme u nich odebrali a zaplatili za deklarovaných kvalitativních podmínek. Problém s nimi nyní řešíme, přičemž s dodavatelem Mecom Uherské klobásy ze Slovenska jsme již spolupráci ukončili, protože to nebyl první případ, kdy se něco podobného stalo," uvedla Urbánková. Doplnila, že chybně označené zboží si dodavatelé zřejmě odeberou zpět.

Provozovateli distribučního centra přesto hrozí pokuta. "Navržena byla sankce 20.000 korun, protože v podstatě šlo o klamání zákazníků. Uvidí se ale po ukončení šetření," řekl ČTK vedoucí odboru veterinární hygieny Státní veterinární správy pro Olomoucký kraj Pavel Moravec.

Na prohřešky pracovníci Státní veterinární správy narazili i při prosincové mimořádné kontrolní akci v zemi. Tehdy požadavkům prodeje nevyhověla takřka pětina potravinářských výrobků živočišného původu. Nejčastějšími nedostatky byly klamavé údaje na obalu, některé vzorky obsahovaly levné náhražky.

zdroj: ČTK

Diskuse

 
.

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO